Márciusban dőlhet el a Német Nagydíj sorsa
„A labda Bernie Ecclestone térfelén pattog.” – fogalmazott nemrég a Nürburgring egyik vezetője. A sportág irányítója korábban a Reutersnek adott interjújában elmondta, biztos benne, hogy 2013-ban lesz Német Nagydíj, és ennek megrendezéséről már tárgyal a soros rendező Nürburging képviselőivel.
Aki viszont azt gondolta, mindez végre gyors megoldáshoz vezet, tévedett. „A Reutersnek csupán annyit mondtam, hogy tárgyalok az üzemeltetőkkel.” – korrigálta legutóbbi kijelentéseit Ecclestone az ESPN-nek nyilatkozva.
Az angol úgy véli, mivel a helyzet meglehetősen bonyolult, a németek futamának időpontja viszont már fixálva van a versenykiírásban, a részletek tisztázásával van idejük megvárni a márciust. „Lesz Német Nagydíjunk, de hogy hol, még nem tudjuk.” – fogalmazott Ecclestone. „A verseny része a naptárnak. Ezért aztán a többit még ráérünk eldönteni akkor, ha már kezdetét veszi a szezon.”
„A legnagyobb probléma az, hogy akik eddig felelősek voltak a rendezésért, mind eltűntek. Ráadásul elég pénzük sincs – tehát várnunk kell még.” – utalt arra, hogy a jogviták és anyagi problémák továbbra is komoly akadályt jelentenek.
Mindez bizonyára nem jó hír a versenyrendezőknek, akik egyebek mellett amiatt is sürgették a megállapodást, mert a jegyértékesítésnek és a különböző szponzorokkal való tárgyalásnak már javában zajlania kéne. A késlekedés semmi esetre sem könnyíti meg a németek dolgát. Amennyiben végül mégsem sikerül megállapodniuk, a futam „átköltözhet” 2012-es otthonába, a Hockenheimringre.
S hogy mi lesz a híres Eiffel-hegységben kanyargó pályával? „Még magam sem tudom, mi lesz a Nürburgringgel. Jelenleg éppen ezen törjük a fejünket.” – tárta szét kezét Ecclestone.
Az angol korábban már elárulta, mivel egyik szóba kerülő helyszínnel sem sikerült végül megállapodnia, 2013-ban a tervezett húsz helyett csak 19 futam lesz.
Mint ismert, a New-Jersey helyszín visszalépésével megüresedett egy hely a Német Nagydíj után. „Valójában Franciaországnak kellett volna pótolni New-Jersey-t.” – árulta el Ecclestone, aki viszont sem Magny-Cours, sem Le Castellet képviselőivel nem tudott megegyezni. Miután a Red Bull pályáját a környék gyér szálláslehetőségeire hivatkozva Ecclestone kizárta a körből, a török kormány pedig nem volt hajlandó pénzzel támogatni az isztambuli nagydíj visszatérését, úgy fest, a német és a magyar verseny között hosszabb időre elhallgatnak az F1-es motorok.